• 02-sposterigachi
  • 04-mwv
  • 01-wmp
Home > Проекти > Просвіта та активізація молоді у виборах Президента України 2004 року

Просвіта та активізація молоді у виборах Президента України 2004 року

Проект „Просвіта та активізація молоді у виборах Президента України 2004 року”

“Від мого голосу нічого не залежить”, – так думає молодий український виборець, тримаючи бюлетень перед виборчою скринькою… “Я не вирішую долю країни”, – говорить молода людина і не приходить на вибори… “Від моєї участі у виборах нічого не залежить…” З таким настроєм молодь приходить на вибори, і не має значення, кого ми обираємо: Президента, народних депутатів чи селищного голову. А якщо молодь і приходить голосувати, вона не особливо переймається вивченням програм кандидатів, їх пропозиціями щодо вирішення молодіжних проблем.

Історія людства – це історія, в якій один голос іноді змінював життя мільйонів. Один голос вирішив долю короля Англії Чарльза І – його стратили; один голос зробив Томаса Джефферсона Президентом Сполучених Штатів у 1868 році; один голос допоміг обрати Адольфа Гітлера головою Націонал-соціалістичної робітничої партії Німеччини…

Ти відчуваєш відповідальність за своє майбутнє, життя твоєї родини, благоустрій твоєї країни? Якщо так, то пам’ятай – кожен з нас може стати активним учасником життя своєї держави і внести свій вклад в розвиток демократії. Вибори – це основна можливість для громадян реалізувати свої політичні права! Зроби свій вибір сам! Потрібен ТВІЙ голос!!!”

З такими закликами в червні 2004 року Центр політичної освіти разом із своїми партнерами розпочали реалізацію великомасштабного проекту „Просвіта та активізація молоді у виборах Президента України 2004 року”, який реалізовувався за фінансової підтримки Європейського Співтовариства.

Основна мета проекту – підвищення чесності та прозорості виборів Президента України 2004 року шляхом просвіти та активізації молоді. Діяльність ініціативи орієнтована на такі верстви молоді, як студенти, молодь, яка голосує вперше. В ході реалізації проекту організації спробували пояснити важливість виборів і вибору для молодого покоління, роз’яснити процедури голосування, навчити, як захистити свої виборчі права тощо.

Кожна організація-партнер відповідала за реалізацію заходів у визначених областях:

■ Центр політичної освіти (Київ) курирував Київську, Кіровоградську та Черкаську області;

■ Чернігівська міська молодіжна громадська організація “Молодь ХХІ століття” – Чернігівську, Полтавську та Сумську області;

Харківське молодіжне об’єднання “Східно-Український Фонд розвитку демократії” – Харківську, Луганську та Дніпропетровську області;

■ Одеський міський молодіжний клуб лідерів – Одеську, Миколаївську області та АР Крим;

■ Житомирський обласний центр молодіжних ініціатив – Житомирська, Хмельницька та Рівненська області.

Заходи проекту включали:

- проведення круглих столів
Протягом червня-серпня було проведено 15 круглих столів у всіх регіонах реалізації проекту з місцевими молодіжними організаціями. На заходах були обговорені ефективні моделі просвіти та активізації молоді на виборах, участь молодіжних громадських організацій у виборах Президента України, ключові завдання кампаній по просвіті та активізації молоді, методи роботи з молоддю щодо її участі у виборах тощо.

- створення веб-сайту
Напередодні виборів був відкритий Інтернет-сайт „Молодь у виборах” (www.muv.org.ua). Сайт став одним із унікальних інформаційних ресурсів напередодні українських виборів. Сайт надавав новини, які відбуваються в Україні та світі в ході й після українських виборів, розповідав про біографії та програми усіх кандидатів, поширював інформацію щодо проведення заходів в рамках проекту по регіонах України. На сайті можна побачити всі просвітницькі матеріали, які були розроблені та розповсюджені в рамках проекту. Не дивлячись на те, що вибори нарешті закінчились, сайт продовжує працювати і надавати всім бажаючим цікаву інформацію щодо „зв’язку” молоді та виборів.

- розробка та видання підручника
Посібник „Проведення кампаній з просвіти та активізації молодих виборців. Посібник молодого лідера” був розроблений групою експертів, які мають багаторічний досвід участі у виборах та проведенні політичних кампаній. Посібник розкриває принципи та засоби організації кампаній з просвіти та активізації молодих виборців. Розрахований на лідерів і активістів молодіжних громадських організацій.


Проведення кампаній з просвіти та активізації молодих виборців.
Посібник молодого лідера.

 

- проведення семінарів
На семінарах, в яких брали участь представники молодіжних громадських організацій, які збирались власними силами за підтримки Ініціативи „Молодь у виборах” організовувати просвітницькі та активізаційні кампанії у своїх регіонах, були розглянуті основні питання організації політичних кампаній, проаналізовано успішний досвід проведення мобілізаційних українських та закордонних заходів тощо.

- видання просвітницьких та активізаційних матеріалів
В рамках проекту було заплановано розробку та видання просвітницьких та активізаційних матеріалів. В серпні були апробовані перші активізаційні матеріали, які відрізнялись від матеріалів інших організацій певною нетрадиційністю. Замість звичайного „Прийди та проголосуй!”, розробники спробували заінтригувати молодь закликом – „…І я прийду!”. Просвітницькі матеріали розповідали, які дії крок за кроком повинен робити молодий виборець, який збирається голосувати.

 

Брошура “Твій голос вирішує”

 

Что скажут завтра? – Ты решаешь!

- підтримка ініціатив місцевих організацій

З початком навчального 2004-2005 року 5 молодіжних громадських організацій, які реалізували проект „Просвіта та активізація молоді у виборах Президента України 2004 року”, заснували ініціативу „Молодь у виборах!”, яка спрямована на просвіту та активізацію молоді у виборах Президента України. В рамках Ініціативи понад 20 тисяч молодих виборців безпосередньо прийняли участь у численних акціях у 15 регіонах України, більше 150 тисяч – отримали просвітницькі матеріали, велика кількість людей побачили відео- та почули радіоролики, спрямовані на активізацію молоді у виборах Президента України. Діяльність ініціативи орієнтована на молодих виборців, зокрема на студентів та молодь, яка голосує вперше. Протягом липня – жовтня 2004 року 43 місцеві молодіжні організації провели різноманітні акції, такі як: традиційні розповсюдження листівок та плакатів, лекції та зустрічі з молоддю, а також нові та незвичні акції, зокрема роздача в гуртожитках вітамінів разом з наклейками із закликом прийти й проголосувати та у їдальнях – серветок з нагадуванням про дату виборів.

- проведення заключної конференції
Для узагальнення досвіду щодо просвіти та активізації молоді на виборах організатори запросили взяти участь у конференції в січні 2005 року представників місцевих ініціатив, лідерів молодіжних громадських організацій, депутатів України тощо та обговорити стратегії розвитку сектору молодіжних організацій.